Zdrowy obiad na szybko

Często brakuje nam czasu, aby przyrządzić wystawne danie obiadowe. Jednocześnie nie chcemy żywić się fast foodami i gotowymi daniami, które mają kiepski smak i niewiele wartości odżywczych, a za to sporo cukrów i konserwantów. Na szczęście, istnieje sporo sposobów na przyrządzenie zdrowego obiadu na szybko. Możemy na przykład przyrządzić grzanki. Mogą to być grzanki zrobione w tosterze lub też na patelni. Grzanki można robić zarówno z jasnego, jak i z ciemnego pieczywa. Można poprzestać na jego podsmażeniu, można też wzbogacić grzankę serem, sosem pomidorowym, szpinakiem, papryką, oliwkami. Istnieje nieskończenie wiele kombinacji i każda okazuje się smaczna. Grzanka dostarcza nam sporo energii, a także nas rozgrzewa. Jej przygotowanie zajmuje zaś zaledwie kilka minut. Dlatego jest to wyśmienity sposób na szybkie przyrządzenie zdrowego posiłku. Gdy zaś do grzanki dodamy sporo warzyw i popijemy ja sokiem, stanie się bogata w witaminy i minerały. Inny szybki obiad to surówka. Można ją zrobić praktycznie ze wszystkiego. Bardzo popularne są na przykład surówki z tartej marchewki. Warzywo to można łączyć z jabłkiem, rodzynkami, żurawiną, morelą, bobem, kiszona kapustą. Istnieje mnóstwo sposobów na pyszne przyrządzenie marchewki. Kolejny szybki obiad to kanapka z masłem orzechowym, na zimno lub na ciepło. Masło orzechowe zawiera mnóstwo białka, zaś pieczywo, zwłaszcza ciemne, poza białkiem oferuje nam bezcenne węglowodany oraz witaminy i minerały. Jak zatem widać, gdy brakuje nam czasu, możemy zjeść coś szybkiego i zarazem zdrowego.