Zdrowe i pożywne śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Powinno być smaczne, pożywne i ładnie podane. Na śniadanie możemy zjeść nawet bardzo dużo i nie przytyć, pod warunkiem, że w ciągu dnia, a zwłaszcza wieczorem poprzestaniemy na małych porcjach pożywienia. Najlepiej spożyć pierwszy posiłek do dwóch godzin po wstaniu z łóżka. Jeżeli ćwiczymy na czczo, należy zjeść około czterdziestu minut do godziny po zakończeniu ćwiczeń. Gdy natomiast nie ćwiczymy, powinniśmy zjeść śniadanie jak najszybciej po pobudce, nawet przed prysznicem. Rano organizm najlepiej trawi węglowodany, dlatego też powinniśmy mu ich dostarczyć jak najwięcej. Oczywiście, może im też towarzyszyć nieco białka. Zdrowe i pożywne śniadanie może się składać na przykład z grahamki z pastą fasolową i pomidorem oraz banana. W grahamce i fasoli znajdziemy sporo białka, ale również węglowodanów i witamin oraz minerałów. Węglowodany, witaminy i minerały znajdziemy też w pomidorze i bananie. Są one szczególnie bogate w witaminę C oraz magnez. Inna wersja zdrowego śniadania to surówka z tartej marchwi i jabłka z dodatkiem orzechów włoskich, rodzynek i pestek dyni. Taki posiłek również okazuje się bogaty w witaminy, a także błonnik i odrobinę białka. Jeszcze inna wersja śniadania to cieplutkie grzanki ze szpinakiem, czosnkiem i żurawiną oraz sok pomarańczowy posłodzony miodem. Ważne jest nie tylko pierwsze śniadanie, ale również drugie. Dlatego też warto zabrać z sobą do pracy czy do szkoły kilka kromek pieczywa, jakieś owoce czy ciastka zbożowe.