Zalety kuchni wegańskiej

Współcześnie wiele osób przechodzi na wegetarianizm, a nawet weganizm. Weganizm polega na całkowitym dorzuceniu produktów zwierzęcych, w tym również nabiału. Postawa ta wynika zarówno z troski o zdrowie, jak i z niechęci do zabijania zwierząt czy do hodowania ich w podłych warunkach na farmach przemysłowych. Kuchnia wegańska okazuje się bardzo zdrowa i zapobiega takim schorzeniom, jak nadciśnienie, nadwaga, a także wszelki choroby związane z układem krwionośnym. Jednak dieta wykluczająca produkty zwierzęce musi być mądrze skomponowana, aby nie doprowadziło do niedoborów witamin B12 i D oraz białka. Na pewno weganin nie powinien jeść samych surówek i owoców. Powinien też pamiętać o produktach opartych na bazie drożdży, na przykład o pieczywie, o roślinach strączkowych, o orzechach, o algach i o grzybach. W produktach tych znajduje się bowiem sporo witamin D i B12,a także białka. W kuchni wegańskiej istnieje wiele pysznych potraw. Są to nie tylko zupy jarzynowe i surówki, ale też sporo dań na ciepło. Wśród nich na uwagę zasługuje makaron ryżowy z sosem sojowym i tofu, papryka nadziewana ryżem z soczewicą, kanapki z masłem orzechowym. Sporo wspaniałych przepisów wegańskich znajdziemy zwłaszcza w kuchni azjatyckiej. Potrawy chińskie, tajskie czy indyjskie często nie zawierają ani mięsa, ani nabiału. Również kuchnia śródziemnomorska ma sporo do zaoferowania osobom, które nie spożywają żadnych produktów zwierzęcych. Nawet niektóre polskie potrawy są odpowiednie dla wegan, zwłaszcza te z kapusty.