Zalety błonnika pokarmowego

Jeżeli pragniemy zachować zdrowie i urodę, musimy się odpowiednio odżywiać. Nasz organizm musi otrzymać odpowiednią ilość białka, węglowodanów, tłuszczu, witamin, minerałów, a także błonnika pokarmowego. Błonnik pomaga w trawieniu, a zatem również w utrzymaniu zdrowia wątroby, w zachowaniu szczupłej sylwetki, w usunięciu toksyn i innych szkodliwych substancji z organizmu. Dzięki błonnikowi mamy piękną, zdrową cerę, bez wyprysków i bez cellulitu. Błonnik znajdziemy głównie w warzywach i owocach oraz produktach zbożowych, szczególnie pełnoziarnistych. Szczególnie cennym źródłem tej drogocennej substancji okazują się jabłka, kiwi, a także grahamki. Mnóstwo błonnika zawierają też rośliny strączkowe, jak groch, fasola, bób, soczewica, groszek, kukurydza. Również orzechy dostarczają dużych ilości tej cennej substancji. Gdy zatem pragniemy uzupełnić niedobory błonnika, możemy na przykład zrobić sobie surówkę z jabłka, marchwi i migdałów oraz rodzynek czy tez zwyczajną zupę jarzynową. Możemy też zjeść grahamkę z pomidorem i cebulką czy też z pastą fasolową albo z masłem orzechowym. Innym posiłkiem bogatym w błonnik okazują się kotlety sojowe z ryżem i buraczkami. Dla uzupełnienia poziomu tej substancji w organizmie można też zjeść kiść winogron. Nie należy jednak przesadzać z błonnikiem, gdyż prowadzi to do biegunki. Jeżeli zatem widzimy, ze mamy taki problem, powinniśmy przez jeden dzień nie jeść owoców lub też jeść ich nieco mniej. Błonnik, jak wszystkie inne zdrowotne substancje, jest bardzo korzystny, lecz nie w nadmiarze.