Warto jeść bakalie

Powszechnie uważa się, że zdrowe jedzenie jest niesmaczne. Na szczęście to nieprawda. Produkty bogate w białko, węglowodany, witaminy i minerały bywają naprawdę przepyszne. Przykład stanowią bakalie, to jest orzechy i suszone owoce. Jest to jeden z najzdrowszych produktów, jakie możemy spożyć. Orzechy zawierają mnóstwo białka, witamin, magnezu, potasu, selenu. Wspomagają prace mięśni, stymulują układ trawienny oraz działanie umysłu. Z kolei suszone owoce są bezcennym źródłem witamin i minerałów. Okazują się znacznie zdrowsze do zimowych, szklarniowych owoców. Miseczka mieszkanki studenckiej, to jest migdałów, orzechów laskowych i rodzynek pokrywa dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę C oraz magnez. Z kolei garść orzechów brazylijskich dostarcza nam dziennej dawki magnezu i cynku. Bakalie można jeść bez dodatków, gdyż są bardzo smaczne i słodkie. Z powodzeniem zastępują słodycze, od których mają więcej wartości ożywczych i witamin, a okazują się przy tym mniej tuczące. Można też dodawać bakalii do surówek. Świetnie smakują na przykład z marchewką i z jabłkiem. Ponadto bakalie doskonale komponują się ze szpinakiem. W połączeniu z tym bogatym w żelazo warzywem bakalie stają się tym bardziej wartościowe, a zawarte w nich witaminy szybciej wchłaniają się do organizmu. Możemy też dodawać bakalii do ciast i deserów, czyniąc je w ten sposób nie tylko bombą kaloryczną, ale też jednocześnie bombą witaminową. Warto zawsze mieć w domu kilka paczuszek bakalii. Mogą przydać się do wielu dań, mogą być zjedzone bez dodatków. Z pewnością poprawią nam nastrój i dostarcza organizmowi wielu cennych substancji.