Skumpluj się z wysokim spożyciem błonnika

Skumpluj się z wysokim spożyciem błonnika

Wiele czynników ryzyka chorób serca może być kontrolowanych poprzez niewielkie zmiany w stylu życia Dieta jest najsilniejszym z zabiegów u pacjentów z wysokim poziomem cholesterolu i może zmniejszyć ryzyko chorób serca. Tu jest miejsce, gdzie zwyczaj może być najlepszym przyjacielem lub najgorszym wrogiem. Dowody z badań epidemiologicznych wskazują na silną korelację pomiędzy wysokim spożyciem błonnika i zmniejszeniem ryzyka choroby niedokrwiennej serca i chorób układu krążenia. Badania te sugerują również, że wysokie spożycie błonnika może zmniejszyć ryzyko udaru mózgu, nadciśnienia tętniczego , cukrzycy, otyłości i raka jelita grubego. To włókno jest elementem konstrukcyjnym części ściany komórkowej roślin. Obejmuje wszystkie części pokarmów roślinnych jakich organizm nie może strawić i wchłonąć. Rozpuszczalny błonnik, który rozpuszcza się w wodzie, znajduje się w owocach i warzywach, suszonym grochu i fasoli, a niektóre płatki takie jak płatki owsiane również go zawierają. Rozpuszczalny błonnik zapobiega odkładaniu się cholesterolu się w błonie śluzowej ścian naczyń krwionośnych zmniejszając w ten sposób incydent miażdżycy i chorób serca. To ma zmniejszyć poziom cholesterolu . Błonnik rozpuszczalny pozwala przejść przez materiał okrężnicy szybciej i pomaga zmniejszyć ryzyko raka jelita grubego. Błonnik nierozpuszczalny , który pochłania wodę, znajduje się w produktach pełnoziarnistych, które absorbują wodę. Błonnik nierozpuszczalny zapewnia wiele korzyści w przewodzie pokarmowym.