Skąd pozyskiwać witaminę C

Witamina C jest bardzo potrzebna każdemu organizmowi. Pomaga ona w zachowaniu odporności organizmu na różnego rodzaju choroby, ponadto odpowiada za prawidłowy wygląd skóry i włosów. Niedobory tej witaminy owocują skłonnością do przeziębień i innych infekcji, problemami ze skórą, rozdwajającymi się paznokciami i włosami, a także pieczeniem oczu. Witaminę C można na szczęście znaleźć w większości warzyw i owoców. Spore jej zapasy znajdują się w papryce, pomidorach, pietruszce, bazylii, jabłkach, cytrusach, malinach, truskawkach, kiwi. Najlepiej łączyć witaminę C z żelazem, gdyż wtedy oba składniki najlepiej się wchłaniają do organizmu. Dobrze zatem spożywać produkty bogate w tą witaminę razem ze szpinakiem, który stanowi wspaniałe źródło żelaza. Świetnym pomysłem na pozyskanie dużej ilości witaminy C oraz żelaza okazuje się zatem jedzenie sałatki ze szpinaku i moreli lub też grzanki ze szpinakiem i żurawiną. Warto też popijać szpinak sokiem pomarańczowym. Najlepiej jest spożywać produkty bogate w witaminę C każdego dnia. Dzięki temu będziemy na bieżąco dostarczać organizmowi niezbędnej mu witaminy. Dzienne zapotrzebowanie na witaminę C pokrywa jeden owoc kiwi, albo trzy jabłka czy trzy cytryny. Witamina C jest bardzo ważna dla osób w każdym wieku. Szczególnie potrzebują jej jednak dzieci, które nie wytworzyły jeszcze silnego układu odpornościowego. Witamina C może im bardzo pomóc w unikaniu chorób. Dlatego też warto zachęcać dzieci, aby jadły jak najwięcej owoców i warzyw, zwłaszcza tych bogatych w cenną witaminę.