Pyszne i zdrowe surówki

Osoby, którym zależy na poprawie samopoczucia psychicznego i fizycznego, powinny zastanowić się nad zmianą diety. Powinny wyeliminować potrawy ciężko strawne, o dużej zawartości konserwantów, a także te, które mają w swoim składzie sporo cukru, białej mąki, soli. Warto natomiast jeść jak najwięcej świeżych owoców i jarzyn, a także orzechów, pestek dyni i słonecznika, ziarenek sezamu. Najlepszym sposobem na spożywanie tych produktów w smacznym i pełnowartościowym połączeniu jest przyrządzanie surówek. Istnieje nieskończenie wiele przepisów na tego rodzaju potrawy. Nadają się one znakomicie na lekkie śniadanie, podwieczorek czy kolację, a także jako dodatek do ciepłego dania obiadowego. Bardzo smaczne i pełne witamin okazują się zwłaszcza surówki z marchewki. Startą marchewkę można łączyć z bardzo różnymi składnikami. Znakomicie smakuje na przykład z kostkami ananasa, płatkami migdałów oraz rodzynkami. Świetnym dodatkiem do marchewki okazuje się ponadto starte jabłko, suszona żurawina, orzechy włoskie i pestki dyni. Kolejne ciekawe połączenie to kiszona kapusta i zielona pietruszka. Wyśmienicie smakuje ponadto surówka z marchewki oraz groszku z dodatkiem koperku. Innym ciekawym pomysłem na surówkę jest połączenie samych owoców. Tutaj można tworzyć niewiarygodną ilość ciekawych kombinacji. Możemy na przykład wymieszać ananas z malinami i kiwi. Możemy też połączyć banana, czereśnie oraz mandarynki. Kombinacji jest nieskończenie wiele i każda znajduje swoich wielkich fanów.