Posiłki w połączeniu z treningami

Osoby, które trenują jakiś sport, muszą odpowiednio się odżywiać. Ich dieta nie może być zbyt uboga w kalorie, gdyż wówczas zabraknie sił do biegania, skakania czy wykonywania innych aktywności. Jednocześnie posiłki nie mogą okazać się nadmiernie ciężkie i tłuste, gdyż będą wtedy prowadziły do ospałości, wzdęć i nadmiernego przybrania na wadze. Najlepiej zatem, aby sportowiec jadł dania bogate w białko, węglowodany, witaminy i minerały, a zarazem nie nadmiernie ciężkie. Powinien unikać soli i cukru, a także potraw smażonych. Wskazane okazują się natomiast warzywa, owoce, orzechy, rośliny strączkowe i produkty z pełnoziarnistej mąki. Z pewnością istotną kwestią pozostaje też to, jak połączyć jedzenie z treningiem. Na pewno nie należy jeść ani tuż przed, ani tuż po wysiłku fizycznym. Jeżeli spożyjemy śniadania czy obiad przed treningiem, nasz organizm zostanie wyrwany z cyklu trawienia i bardzo źle to zniesie. Mogą pojawić się wtedy wzdęcia, bóle brzucha, zgaga, skurcze. Gdy natomiast zjemy zarazem po uprawianiu sportu, wtedy natychmiast uzupełnimy stracone kalorie, a przy okazji też możemy się nabawić dolegliwości trawiennych. Organizm musi bowiem się zregenerować po treningu, zanim zacznie spożywać pokarm. Najlepiej zatem spożywać posiłki w odstępach około czterdziestominutowych od ćwiczeń. Jeżeli zatem biegamy rano, na czczo, to zanim zjemy śniadanie, weźmy prysznic i pościelmy łóżko. Gdy zaś chodzimy na basen wieczorem, to zjedzmy kolację nie przed samym wyjściem z domu, ale pół godzinki wcześniej, tak abyśmy zdążyli ją strawić przed zanurzeniem się w wodzie.