Metody przyrządzenia szpinaku

Szpinak to jedno z najzdrowszych warzyw. Zawiera on sporo witamin, a także żelaza. Znakomicie wpływa na nasza skórę, układ krwionośny i moczowy. Ponadto szpinak pomaga leczyć anemię i stany skrajnego wyczerpania nerwowego oraz fizycznego. Można go przyrządzać na wiele różnych sposobów. Jedną z metod jest zrobienie zupy szpinakowej, z dużą ilością przypraw, cebuli i czosnku oraz odrobiną jogurtu lub mleka sojowego. Można też wykorzystać szpinak jako nadzienie, na przykład do naleśników, lazanii lub kapeluszy pieczarek. W takim wypadku podsmaża się drobno posiekany szpinak, dodaje do niego czosnku, cebulki, obligatoryjnie także migdałów, żurawiny, rodzynek, serka. Można też wykorzystać szpinakowe nadzienie do grzanek czy zapiekanek. Ponadto szpinak znakomicie sprawdza się w sałatce. W takim przypadku nie gotujemy go ani nie smażymy, tylko parzymy gorąca wodą i siekamy. Szpinak należy doprawić, można też do niego dodać jakieś owoce, świeże lub suszone. Najlepiej, aby była to żurawina, rodzynki, pomarańcze czy morele. Szpinak najlepiej smakuje, gdy dodaje się do niego zarówno słodkie, jak i ostre dodatki. Jeżeli zaś łączy się go z produktami bogatymi w witaminę C, zawarte w szpinaku żelazo znacznie lepiej wchłania się do organizmu. Dlatego najlepiej jeść szpinak razem z cytrusami, pomidorami, papryką, rodzynkami. Produkty te są bowiem bardzo bogate w witaminy, a szczególnie w witaminę C. Szpinak można jeść na szczęście przez cały rok. Latem najlepiej kupić świeże liście, a zimą zaopatrzyć się w mrożone warzywa.