Lekka przekąska w ciągu dnia

Aby zachować zdrowie i urodę, najlepiej spożywać każdego dnia pięć małych posiłków w odstępach około trzygodzinnych. Zwykle na śniadanie i obiad jemy trochę więcej, zaś drugie śniadanie, podwieczorek i kolacja są lekkie. Doskonałym pomysłem na niewielką przekąskę może być na przykład sałatka z listków sałaty i bazylii, plastrów pomidorka oraz piórek cebuli i papryki z dodatkiem soli i pieprzu. Inna lekka przekąska to małą miseczka bakalii, na przykład migdałów, orzechów laskowych i suszonych fig. Kolejna wersja niewielkiego posiłku to sałatka z brokuły, migdałów i czosnku. Można też sięgnąć po kanapkę z masłem orzechowym. Komponując niewielkie danko, powinniśmy pamiętać o tym, aby zawierało jak najwięcej witamin i minerałów. Wieczorem dobrze też zjeść potrawę bogatą w białko, gdyż o tej porze najlepiej się ono przyswaja. Rano natomiast lepiej jeść węglowodany. Oczywiście, można jednak łączyć jedno z drugim i przyrządzać uniwersalne przekąski, które obfitują zarówno w białko, jak i w cukry. Przykładem posiłku o dużej zawartości białka jest kromka chleba ryżowego oraz garść orzechów brazylijskich. Z kolei posiłek bogaty w węglowodany to wszelkiego rodzaju sałatki i surówki. Natomiast miseczka orzechów i suszonych owoców łączy oba te składniki w podobnych proporcjach. Inne danie, które zawiera zarazem sporo cennych węglowodanów, jak i białka, a przy okazji także witamin i minerałów, to na przykład kotleciki sojowe panierowane w płatkach kokosu, podane w towarzystwie ryżu oraz surówki z marchewki i ananasa. Z pewnością takie danie to idealny obiad, syty, smaczny i zdrowy. Innym przykładem połączenia węglowodanów i białek jest zupa jarzynowa z dodatkiem fasolki oraz kaszy jaglanej.